söndag 22 november 2015

Vidare till Aden


Vi har redan varit i Suez och vi har precis gått på båten till Aden och jag har redan träffat Fix som ska åka samma väg som mig och Herr Fogg till Aden.
Som de flesta männen nu på 1800-talet har Fix brunt skägg på kindbenen och framåtkammat hår. Han verkar vara lite skum eftersom han bara ställer frågor om Herr Fogg hela tiden. Han frågar om våra pengar och hur vi har råd att åka. De frågorna som inte är så personliga brukar jag svara på.
Det är kul här, jag gör en massa kul. Medan Herr Fogg bara vilar hela tiden. Jag har spelat en hel del joker. Jag har vunnit och förlorat en hel del pengar. Har även ätit ganska mycket god mat med Herr Fogg och blivit bjuden varje gång. Herr Fogg gillar inte snabb mat utan han ska ha fin mat med fint vin. När jag kommer hem så måste jag betala för lampan jag glömde släcka så jag har tjänat ihop en hel del pengar igenom att vara barnvakt på båten. Det är bra att jag får så mycket pengar när jag bara kollar på dem i 3h varje dag när de leker. Medan i 3h så tänker jag på vad deras föräldrar gör, de har säker det mysigt och går på fin middagar, tar en paus från sina ungar.
Se nästa gån jag hinner att skriva, lite svårt för att vi är ju fortfarande på en båt. Men när vi kommer fram ska jag försöka uppdatera mer. Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar