måndag 16 november 2015

Resan börjar

Att lämna London känns spännande men samtidigt skrämmande. Just nu sitter ja på tåget i London på väg till Dover. När Herr Fogg berättade att vi skulle åka runt jorden på 80 dagar skrämde det mig. Hur ska vi åka dit? Hur kommer det se ut? Dessutom har jag bara 10 min på mig att packa allt vi behöver innan vi går till tåg stationen. Jag packade allt som vi behövde som kläder, mat, tandborste och tandkräm osv. Efter det lämnade vi huset och vi började gå till tågstationen. Tåget gick 18:45. Vi kom bara några minuter innan tåget skulle åka iväg. Herr Fogg bestämde sig för att köpa två första klass biljetter till oss, han öppnade sedan sin väska för att ta fram pengar för att betala för biljetterna. Då såg jag att väskan var full med pengar, nästan en halv miljon kronor låg i den. Jag blev väldigt förvånad men samtidigt rädd över att se så mycket pengar. 


Vi gick in i tåget och satte oss ner. Precis när tåget började åka kom ja på att ja glömde en sak. Jag glömde släcka lampan... Tanken av att resan hade börjat skrämde mig, men samtidigt så gav den mig glädje. Jag har aldrig varit utanför London och det ska bli spännande att få se alla länder, människor och djur. Just nu har jag lite blandade känslor eftersom att allt gick så snabbt, men nu är det bara att njuta utav resan och få se vad som händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar