måndag 16 november 2015

Vi lämnar London

Mr Fogg kommer in i mitt rum och öppnar dörren sedan säger han att vi bara har 10 minuter på oss att packa för vi ska åka jorden runt på 80 dagar. Jag blir helt chockad men jag gör som han vill. Jag hann packa de jag ville som tur nog.

Några minuter över åtta gick vi till stationen och Mr Fogg tar fram en väska fullt med pengar det var runt en halv miljoner kronor inne i väskan. Mr fogg tar fram så mycket han behövde betala och köper två biljetter till Paris. Jag hade aldrig sett så mycket pengar i hela mitt liv självklart blir jag förvånad. Sedan börjar tåget röra sig fram efter kanske nån sekund så skriker jag till! Jag glömde att lampan till mitt rum var på, tydligen glömde jag släcka lampan. Sedan säger Mr fogg att jag fick betala vad det kostade. Han var inte sur han var ganska lugn när han sa det till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar