söndag 22 november 2015

Nästa Aden


Dover var fint. Men nu ska vi till Aden, vi tar båten och det kommer att ta 2 veckor. Jag träffade en brittisk konsuln. Han ska iaf stämpla Herr Foggs pass för att sen bevisa till de andra att vi har varit i Suez. Vi träffade även Herr Fix som var väldig trevlig, tror jag???
Herr Fix ska även göra samma båtresa som oss till Aden. Jag vet inte än vad jag tycker om han men han är väl okej!
Han berättade att det ska bli kul att åka båt och att han är väldigt glad att han hittade nån han kan ha sällskap med i 2 veckor.
Det har gått några dagar nu innan jag senast skrev men vi gör inte så mycket här, eller nej vi gör faktiskt en hel del. Fast inte Herr Fogg han vill bara vara på sin hytt och vila medan jag hittar på en massa kul. Jag fick lära mig spela på en ukulele, det var kul och nu kan jag spela ganska bra faktiskt. Haha jag gillar att leka med barnen där, som bollhavet det är superkul!!
När vi ska gömma oss under alla dessa hundra bollar och sen ska man hitta varandra. Det är kul. Fast han den där Herr Fix pratar en hel del med mig om Herr Fogg, han vill veta mycket om han. När vi bestämde oss för att åka och varför??? Hur har han så mycket pengar och hur har han råd med hela resan??? Jag svarar och han frågar bara mer i mer. Herr Fix börjar att fråga personliga frågor om Herr Fogg och det vill jag inte svara på!
Jag försöker hålla mig undan från han. Nu tycker jag faktiskt att han beter sig dåligt, inte bra. Men men jag har haft det trevligt redan nu och kommer ha det resten av resan, hoppas jag!!! Det är svårt att skicka brev från en båt så jag får skicka breven till er när jag kommer fram och hittar en postlåda.
Kram ses på nästa blogginlägg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar