söndag 22 november 2015

I Aden


Jorden runt nr2 9/10-1872
Hej mamma hur mår du för jag mår bra? Jag och Mr Fogg har just kommit till Suez 15 timmar tidigare än tänkt vilket Mr Fogg gillade. Jag måste gå så jag skriver senare då vi har åk.
När jag gick innan idag för att få Mr Foggs pass påskrivet så träffade jag den snälla herrn Fix som pekade ut vägen till konsulen, han skulle också åka med samma båt som Mr Fogg och mig.
Men fix berättade för mig att Mr Fogg behöver vara där för att skriva på passet vilket gjorde mig orolig för vad Mr Fogg skulle tycka om det. Mr Fogg tyckte inte att det var så farlig vilket var lättande för mig. Vi gick till konsuln för att få passet påskrivet och sen gick Mr Fogg direkt tillbaka, men jag gick för att prata med den vänliga Herren fix.
Vi pratade om mycket men det fix var mest intresserad av var min och Mr Foggs jorden runt resa vilket var förståligt för ingen annan har gjort det innan. Det var en ganska lugn och trevlig konversation tills fix pratade om tiden för då tog jag fram mitt fickur och kollade på det, det han sa då gjorde mig lite arg men mest irriterad. Han sa
-du måste ändra på klockan för den går fel.
Min klocka går aldrig fel nästan skrek jag åt honom så vi bytte ämne och började gå mot båten.

När vi skulle åka var mr väldigt glad vilket gjorde mig glad för om Mr Fogg är nöjd och glad blir betjäntens arbete lättare. Under resan på båten spelade jag och Mr Fogg mycket shack som han brukar göra på framstegsklubben. Men jag och fix pratade mycket om resan också vilket gjorde mig lite fundersam över hans gigantiska intresse av vår resa. Måste sluta skriva nu för jag och Mr Fogg ska gå och lägga oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar