söndag 22 november 2015

Vårt första stopp!


Nu kommer vi till vårt första stopp, Suez! Här väntade vi på att båten MONGOLIA skulle komma och att vi skulle åka med den till Aden. Men innan vi skulle åka behövde vi engelska konsuln att skriva på våra pass. Men jag visste inte vart engelska konsulatet var någonstans! Jag gick runt och kollade men jag hitta inte den.
Då gick jag och frågade en man om vart den var. Han berättade var den var men han sa att Fogg också måste vara där om han ska konsuln ska skriva på den. Efter han sa det så sprang han bara iväg och jag undrade var , men jag brydde mig inte så mycket.
Jag gick istället till båten och hämtade Fogg. Vi gick tillsammans till konsulatet. Där så fick vi våra pass påskrivna. Fogg direkt till båten men jag gick runt och kollade i staden och det var fint.
Sen så kom den där mannen igen och vi började prata, han var snäll och tydligen så hette han fix. Men han var lite underlig, han fråga många frågor om vår jorden runt resa. Han skulle också att åka med båten till Aden.
På väg till Aden var det väldigt jobbigt. Den ända jag gjorde var att prata med Fix och spela lite schack, men det jag gjorde mest var att spy! Jag blev väldigt sjösjuk. Men nu är vi i Aden 15 timmar tidigt och det hade vi tur med! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar