tisdag 17 november 2015

Början på resan

Mr Fogg kom in i mitt rum med en sådan fart, ” vi ska resa runt jorden!! Du har 10 minuter på dig!” Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag samlade mina tankar snabbt och började packa. Det första som kom upp i mitt huvud som jag absolut inte fick glömma var min medaljong, som min mor gav mig.
Jag vet inte riktigt om jag borde vara rädd eller upphetsad. Det är ändå en resa runt jorden, och jag har aldrig varit så långt hemifrån.
Mr Fogg slog vad om att han kunde resa jorden runt på 80 dagar, jag tror inte han tänkte på mig när han gjorde det vadet. Han måste ge upp sin förmögenhet om han inte lyckas. Och om han lyckas..Ja då behöver jag inte tänka på att slita så mycket, för att få den lilla summan av pengar som vi kallar lön. Dvs om han hade tänkt att ge mig en del av pengarna.
Detta är ändå något stort, vi kommer att vara med i morgonposten och kvällsposten. Vi kommer bli de första som lyckats med en sådan grej. Vi kanske även blir större än Mr Thomas Edison. Allt detta om vi bara anstränger oss.
Tänk på alla platser vi kommer att se, alla människor och djur. Men Gud, tänk om något händer? Vad ska jag ta mig åt då? På tal om något händer, hur kunde jag glömma att släcka lampan...
Jag ska göra mitt bästa och försöka  skriva till er, men det kan bli ganska svårt att skicka brev från andra sidan av jordklotet. Ja just det, jag ska även göra mitt allra bästa att försöka hitta den perfekta souveniren till dig.
Mamma snälla mata korna, glöm inte det. Ta hand om dig och farmor.

Kram, Pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar