måndag 16 november 2015

Mr Foggs jorden runt resa.


02/10-1872
Hej alla där hemma, jag ska åka med mr Fogg på en resa jorden runt så jag kommer vara borta för ett tag. Allt började när mr Fogg kom hem från hans herrklubb och sa packa väskorna pass, du har tio minuter på dig, vi ska resa. Jag frågade varför och han svarade lugnt, jorden runt på 80 dagar. Min första tanke var att mr fogg hade blivit galen, jorden runt det skulle ta många månader inte 80 dagar, men jag litar på honom. Så jag packade väskorna, gjorde fint i mitt rum innan jag sa till mr Fogg att jag var klar (trodde jag).
Efter tio minuter utan att ifrågasätta gick vi till tågstationen, där vi möttes av några andra från mr Foggs herr klubb, som vinkade av oss när vi skulle åka. När vi väl var på tåget vinkade mr Foggs vänner av oss. Efter att vi åkt en bit började mr Fogg förklara vad allt handlade om och vad som stod på spel. Men då kom jag på jag hade glömt släcka lampan, så när mr Fogg fick veta det sa han lugnt att jag fick betala för det när vi kom hem.
Jag är rädd att jag inte kommer se er på ett tag, så jag har valt att brev blogga. Men jag kan inte stanna för jag måste hjälpa mr Fogg, sen tycker jag att det är ganska intressant, spännande men även ganska skrämmande för mig som alltid har bott i London ska ut i stora vida världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar