söndag 22 november 2015

En resa med Fix


Onsdag den 9 oktober kom vi till Suez. Herr Fogg bad mig att gå få ett underskrift från konsulten, man behövde göra det så att man har bevis att man har varit i det landet.

Jag visste inte vart konsulaten var så jag gick fram till en liten mager man, hans namn var Fix och var väldigt trevlig. Han frågade om det var mitt pass, jag svarade "nej det är min husbondes,"

 Herr Fogg behövde gå till konsulatet själv så jag gick tillbaka på båten för att hämta honom. När jag och herr Fogg kom till konsulatet var Fix redan där när vi kom, konsulten frågade några frågor som "är ni Fileas Fogg" och " vart ska ni resa" och sedan skrev på.

Efter det gick jag runt i stan, jag och Fix möttes igen "god dag!" Sa han. Vi stannade och pratade för en stund, han undrade vart vi skulle sen. Jag sa att vi skulle till Bombay och att vi ska ta MONGOLIA, lustigt nog skulle Fix också göra det.


När vi klev på båten var det många dansande och sjöng. Jag och Fix började prata, han frågade om vi skulle stanna i Bombay för att han visste ju inte att jag och herr Fogg skulle resa runt jorden. Jag sa till honom om att vi ska resa runt jorden och jag tror inte att han trodde på det, han frågade om och om igen om det är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar