måndag 16 november 2015

Början av resan


Jag kunde knappt tänka när han sa att vi skulle på en jorden runt resa och att jag bara hade 10 minuter på mig att packa det vi skulle behöva. Jag glömde att släcka lampan och jag kommer behöva betala ur mina egna fickor!
Jag trodde Herr Fogg var en lugn gentleman som vaknade 8 på morgonen och sedan klockan 12 gick ut till Framstegsklubben där han var hela dagen, men nej vi ska nu ut på en JORDEN RUNT RESA på 80 dagar.
Vad jag vill ta reda på är hur han fick tag på all pengar som var i portföljen. Enda sättet han kunde få tag på allt pengar så snabbt är att på något sätt råna en bank, men jag tror inte Herr Fogg skulle göra något sånt, det är säkert bara pengar han har sparat genom åren.

Jag kan fortfarande inte tro att för ungefär 30 minuter sen var jag i Herr Foggs hus.
Jag sitter nu i ett tåg påväg till Dover, jag har aldrig ens åkt utanför London. Det här är galet men det kan vara roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar