måndag 16 november 2015

Vi lämnar London


Det var ett tag sedan jag började jobba som betjänt hos Herr Foggs. Det är första gånger jag ser honom vara så exalterad. Han sade till mig att vi skulle på en jorden runt resa på 80 dagar! Jag fick 10 minuter att packa allt jag behövde innan vi skulle åka. Jag har många frågor men jag får vänta med dem.
Han gick med hög fart och jag verkade småspringa efter honom. Efter vi nått vår destination, alltså tågstationen, köpte han två förstaklass biljetter till oss. När han öppnade sin portfölj och jag såg hur mycket pengar han hade så blev jag häpen och nästan rädd. Jag vågade nästan inte ens bära hans portfölj.
Efter en liten stund i tåget så kom jag på en sak...  Jag hade glömt att släcka lampan i mitt rum! Jag sa det till Herr Foggs och hans svar var "Då får du betala kostnaden själv" med en lugn röst.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar