måndag 16 november 2015

Stress redan nu

Jag sitter på tåget nu påväg till Dover och det första jag gjorde när jag hörde det att jag och Herr Fogg skulle åka jorden runt var att jag kände mig stressad för jag hade bara 10 minuter på mig att packa. Jag sprang in i mitt rum tände min lampa, tog fram min resväska och började packa. Först gick jag in till toaletten hämtade våra tandborstar och tandkrämer sen gick jag tillbaka till mitt rum och slängde in ganska mycket kläder till oss. Sen gick jag ut ur rummet glömde släcka lampan och började ta ut lite mat från kylskåpet och sen skulle vi åka så jag packade bara in allt i en ryggsäck. Sen satte jag på mina skor och Herr Fogg var redan klar så vi gick bara och jag låste dörren ordentligt.
Jag sprang till tåget, vi bor nära. Herr Fogg gick inte så snabbt efter, men vi hann med tåget iallafall som gick 8.45. Nu efter 10-15 minuter! sitter jag äntligen här med herr Fogg och vi är om 1 timme i Dover!
Det var nu jag kom på att jag glömde släcka min lampa, herr Fogg brydde inte sig så mycket om det och sa bara att jag kommer få betala för det när jag kommer hem. Jag gillade inte det! Att slösa pengar är inte min grej, det är har jag och herr Fogg gemensamt. Jag ville tillbaka och släcka den men det kunde jag ej. Jag får väl betala en hel den pengar när vi kommer hem, fast det var ändå herr Foggs fel om han inte skulle stressat mig så skulle jag faktiskt släcka den.
Efter 20 minuter kände jag mig väldigt hungrig så jag tog fram det jag hade packat ner snabbt i väskan och tog fram två kycklingklubbor som jag hittade, herr Fogg ville inte ha den men det var bra för då fick jag två stycken och det skadade aldrig.
Nu när jag hade ätit upp så såg jag att herr Fogg somnade och då passade jag på att vila vita lite. Jag tänkte på att vi ska få se så många djur, växter och människor och tänk att jag ska få åka runt i andra länder än bara London, det känns så häftigt. Jag har aldrig rest för jag har aldrig haft den tiden. Jag har ju varit betjänt och då har jag mest jobbat hela tiden, men jag är väldigt glad att jag har denna möjligheten.
Ska försöka att skriva så mycket jag kan men det kanske inte blir så enkelt för att ni är trots allt på andra sidan jordklotet.
Det var det jag för denna gång, hoppas det blir flera för det var kul.

Kram, ses snart igen med fler händelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar