tisdag 17 november 2015

Resan börjar

Nu sitter vi på tåget, påväg till Dover. Vi ska resa jorden runt på 80 dagar! Kan du tänka dig på bara 80 dagar. Det flyger tankar i mitt huvud kommer vi  hinna? Tänk om vi inte hinner. Vågar inte tänka på alla negativa saker, hoppas vi hinner. Mr Fogg rusar in i våningen och ber mig att packa ner allt jag och han behöver för att vi ska kunna resa jorden runt, han gav mig exakt 10 minuter! Jag är inte helt säker på om jag hann packa ner allt som vi båda behövde. Efter det lämnade vi huset och tog oss till tågstationen. Mr Fogg hade köpt två första klass biljetter till oss, jag var mycket tacksam för att han betalade biljetten för mig. När mer Fogg skulle betala för biljetterna öppnade han väskan som jag bar på och inuti fanns det mycket mycket pengar, runt en halv miljon kronor. Jag själv blev ganska rädd och förvånad för så mycket pengar har jag inte sett förut!
Tåget skulle åka 18:45 men vi var redan på tågstationen några minuter innan, Mr Fogg ville inte ta risken att vi kanske skulle missa tåget!
Tanken på att lämna London skrämmer mig en aning, eftersom jag inte vet vad som väntar mig i alla andra länder. Det ska bli jätte spännande att resa jorden runt, alla människor, djur o länder jag kommer få se. Men på samma gång känns det ganska skrämmande eftersom jag aldrig har lämnat London och min mor förut.

Tanken av att jag glömde släcka lampan skrämmer mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar