tisdag 17 november 2015

Resan börjar

2 oktober 1872 kom Fileas Fogg ovanligt tidigt hem från Framstegsklubben, han sa att jag skulle packa lite under kläder och att vi skulle åka på en resa, "resa? Vart då?"  Sa jag, Herr Fogg svarade " vi ska resa runt jorden på 80 dagar. Skynda dig nu!"

Det var stressigt när Fileas kom, jag hade 10 minuter på mig att göra mig färdig. Jag trodde att jag skulle få det lite lugnare nu när jag är bekänt, tidigare jobbade jag på cirkus men slutade för att jag ville ha lite lugn o ro.

När vi kom till tåget var klockan några minuter över åtta. Där köpte Herr Fogg 2 första klass biljetter till Dover i Paris.

När vi satt på tåget började jag tänka och se till så att jag inte hade glömt något. Då insåg jag att jag hade glömt släcka min lampa! Jag sa det till herr Fogg, har var inte så brydd, han sa att när vi kommer hem måste jag betala.

Det är ganska spännande samt läskigt att åka runt hela jorden. Vad händer om något går fel?


Om vi inte hinner i tid måste Fileas Fogg ge 500.000 kr som de fem männen på klubben får dela på. Om vi hinner i tid får varenda än av de fem männen ge Fileas Fogg 100.000 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar