måndag 18 januari 2016

Min ilska!!!

Jag vaknade i en opiumhåla tio minuter före sex i Hongkong och jag var helt bortta. Det ända jag minns att jag tänkte på var att hinna med båten Carnatic. Jag sprang till båten som var redo för avfärd och gick ombord. Min ilska över Fix var obeskrivlig och att jag inte förstod att han var en polis detektiv tidigare när han började att fråga så mycket om herr Fogg känns surt. Jag gick som sagt om bord på båten och ramlade medvetslöst igen. Några herrar som jobbade på båten, hjälpte mig upp till en hytt med stängda gardiner då så att jag inte skulle bli skepps sjuk av att titta på vågorna. Efter en stund kom en doktor och undersökte mig. Han frågade mig om jag hade druckit eller rökt något farligt men det ända jag kom ihåg var att Fix bjöd mig på några glas vin och konjak som jag druckit utan att tänka mig för. Men har du rökt något farligt? frågade doktorn. Då slog det mig att Fix hade lurat i mig opium när jag var full, jag hade ramlat på golvet och blivit släpad till den avlånga soffan till de andra herrarna som hade lurat i sig opium!


När doktorn gick så gick jag för att leta efter herr Fogg och Aoda men jag hittade de inte någon stans. Jag tänkte att Aoda sov i hytten och herr Fogg spelade schack med de andra herrarna på båten men så var det inte. Jag frågade kaptenen på båten om han hade sätt en long, stilig herre med en ung dam i sällskap men han hade inte hört något om herr Fogg eller Aoda. Jag förstod ingenting. Men då kom jag plötslig ihåg att båten skulle gå först på morgonen men sedan blev det endast till på kvällen men det fick herr Fogg aldrig veta efter som att det var jag som skulle ha sagt det till herr Fogg. Nu förstod jag varför Fix lurat med mig till opiumhålan. Det var för att herr Fogg skulle komma försent på båten så att Fix skulle hinna få sin häktningsorder för att sätta herr Fogg i fängelse. Jag blev så sur så att jag lovade mig själv att om jag ser den falska polisen Fix igen så ska jag slå han så hårt att han inte kan gå eller stå igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar