måndag 18 januari 2016

Hat och besvikelse mot Fix

Jag vaknar upp helt yr med en fruktansvärd huvudvärk. Vad var det Fix gav mig!? Och varför rökte jag det utan att veta vad det var!? Jag känner hur heta flammor växer i min kropp, raseri som övertar mina tankar. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner hatet flöda genom varenda del i min kropp. Hatet för Fix, som jag lät lura mig. Varje gång jag får tankar om honom blir jag förfärligt arg. Tillsammans med ilskan känner jag en djup besvikelse för mig själv och Fix, som hade förrått mig. Jag känner mig nere och värdelös. Som en vattenpöl som vilket barn som helst kan trampa på. Hur kunde jag ha låtit den usla idioten lura mig? Jag trodde vi var vänner... Och nu kommer han gå efter herr Fogg och allt är mitt fel.

Nej. Jag har ingen tid för sådana tankar just nu. Jag måste till herr Fogg och säga allt om Fix till honom.

Klockan är bara 7 och båten går 8. Jag hinner till båten i god tid. Jag ställer mig upp och försöker gå till båten. Jag faller ett par gånger p.g.a min yrsel men jag slutar inte gå. Jag är framme vid hamnen och behöver nu bara gå några meter.

Jag är äntligen på båten men min syn börjar svartna. Jag faller på golvet. Varför just nu? Jag vet fortfarande inte vart herr Fogg eller fru Aoda är...


Jag vaknar än en gång med en fruktansvärd huvudvärk. Yrseln är inte lika stark som innan. Jag var på en säng. Det verkar som att några omtänksamma sjömän hade hjälpt mig. Om jag får reda på vilka det är så ska jag visa min tacksamhet. Jag går upp och frågar en sjöman om han vet var herr Fogg eller fru Aoda är men fick inget svar jag ville höra. Han sade att han inte hade hört talas om Fileas Fogg och att denna båt inte ens har en enda kvinna ombord! Jag undrar vart de är...

Jag, just nu, kom på att Fix inte hade drogat mig med vad som helst utan med ett slags droger som heter opium. Jag har hört att det var mycket farligt för kroppen.
Den usla idioten! Jag ska döda honom när jag får tag på honom!


Jag kom även på att herr Fogg och fru Aoda trodde att båten skulle gå idag, denna morgon. Inget går som det ska och allt är Fix fel. Allt jag kan göra nu är att vänta till båten är framme och hoppas på att de kommer dit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar