måndag 18 januari 2016

Förlåt herr Fogg


Jädrans! Hur kunde jag falla för det där. Jag är så himla idiotisk. Jag är inte värd nog att följa herr Fogg eftersom jag är så patetisk! Bara för att jag blev lurad så kommer vi komma sent och vi kommer förlora vadet. Jag förtjänar inte ens att leva efter mitt misstag...
Men vänta lite.. Detta är inte mitt fel utan det var Fix som drogade mig så att jag inte kunde berätta för herr Fogg om att båten skulle gå tidigare. Om jag nu får tag på honom så kommer han ångra att han ens visade sig själv för oss.
Jag måste nu finna herr Fogg och tala om för honom om att Fix är en polis och att han försöker gripa herr Fogg innan något förfärligt händer.
Jag har nu gått igenom hela fartyget men har inte funnit herr Fogg än. Detta är ett problem eftersom båten avgår om 30 minuter och det känns som om att jag kommer falla ner på marken när som helst. Jag har fortfarande opiumet kvar i mitt blod... Fan.
Jag kan inte ge upp. Jag måste uppfylla min plikt som en betjänt. Jag går runt båten en gång till och... MEN VÄNTA! Tänk om han trodde att båten skulle gå på morgonen och istället tog en annan båt. Men det finns ingen annan båt som åker till Yokohama förutom Carnatic, om inte..
Jag måste komma fram till Yokohama före dem och hindra herr Fogg från att bli gripen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar