måndag 18 januari 2016

Lurad!

Efter att jag hade vaknat så undrade jag var jag var. Sedan fattade jag att Fix hade lurat mig, genom att ge mig så mycket sprit han kunde och gjorde så att jag rökte på en opiumpipa, jag kände ”smaken” och lite av opiumpipan låg fortfarande på marken... Då blev jag lite besviken och undrade hur Fix kunde ha lurat mig?? Men vänta, var är herr Fogg och Aoda? Jag måste få tag på dem och berätta om Fix! Var kan de vara? Ja, på båten Carnatic kanske? Jag gick på båten Carnatic igen och letade efter dom. Men misslyckades... Har de tagit en annan båt och fortsatt sin väg? Jag hoppas det, för annars kommer herr Fogg förlora vadet! Men ja, de har dt säkert.
Men den där jäveln Fix, han är en riktig räv han som hade kunnat lura mig så enkelt! Vad ska jag göra nu? Ja juste, båten Carnatic går klockan 8 ikväll, nu måste jag skynda mig!! När jag hoppade ombord på båten blev jag yr, så jag förlorade medvetandet och föll... Några sjömän hjälpte mig in i en hytt och jag sov.  


När jag var framme  i Japan visste jag inte vad jag skulle göra. Jag hade inga pengar eller några som jag känner här i Japan, så hela dagen gick jag runt i staden och på några smala långa gator...  Det var en jobbig kväll för att jag var tvungen att sova ute, men jag klarade dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar