måndag 18 januari 2016

Lurad!

Jag har blivit lurad av fix! Han fick mig berusad på cognac. Nu måste jag bara sträcka på mig och hitta Herr Fix och Aoda. Men det var inte så lätt för båten är så STOR, jag måste fråga nån som jobbar här och kolla med dem ifall dem hade sett Herr Fogg med en ung vacker kvinna. Han sa till mig genast att det inte finns några kvinnor på båten och att han inte kände igen nån som hette Herr Fogg. Nu blev jag helt galen för jag visste inte hur jag skulle hitta honom och om han ens var  på samma båt som mig?? Jag blev helt arg för om inte herr fix skulle supa ner mig skulle inget av det här hända och vi skulle kunna fortsätta våran resa utan några problem. Men nu ska jag försöka hålla mig lika lugn som herr Fogg. Så jag frågade om ett rum som jag skulle kunna ta det lugnt i och vila mig. När jag kom in i mitt rum igen så testade jag sängen och det gick inte ens 10 sekunder innan jag däckade. Det kändes som om att jag sov på ett moln, en underbar känsla. Medan jag sov tänkte jag på hur jag kunde få fix att lura mig, jag borde inte stannat kvar med han utan jag borde fortsätta till herr Fogg. Jag förstår inte heller hur fix kan tro att herr Fogg skulle råna en bank! Han är alltid så trevlig och vill alltid allas bästa! Nu måste jag göra något!! Jag ska försöka hålla mig lika lugn som herr Fogg skulle vara!! Jag tänkte o tänkte men jag förstod inte hur jag skulle kunna hitta dem när jag fortfarande satt på en båt! 

Enligt dem på båten är jag i på väg till Yokohama. Om herr Fogg är lite smart nu så tar han en annan båt till Yokohama så att vi träffas där båtarna släpps av. Nu ska jag snart gå och äta lunch men de öppnar 12:00 så medan sitter jag här och skriver i det lilla bruna bordet här med utsikten mot havet. Stolen är väldigt obekväm och liten men det funkar. Nästa gång jag skriver är jag säkert i Yokohama och hoppas att jag har träffat herr Fogg då för jag saknar han och Aoda. Sen så ska jag berätta allt om fix och att herr Fogg måste bli av med han genast innan han bli arresterad för ingenting och förlorar vadet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar