måndag 18 januari 2016

Lurad!

Herr Fogg bad mig att köpa tre biljetter, eftersom fru Aodas släkting hade flyttat till Europa och hon ville inte återvända till Indien igen. Herr Fogg förslog att hon skulle följa med till England.

Jag började att gå ner mot hamnen, med ett leende. Jag var glad att Aoda skulle med till England, hon var snäll och pratade med honom, det gjorde Herr Fogg också men han spelade oftast schack.


Väll vid hamnen träffade jag Fix. Fix har inte fattat att jag har kommit på vem han är. Jag vet att Framstegsklubben har skickat honom för att se om Herr Fogg reser runt jorden.

Jag frågade om han skulle med till Europa eftersom han värnade inte erkänna det själv. Han skämdes lite och fick fram ett ja. Kom som går och köper biljetter.


- kan jag få tre biljetter till Yokohama?
- Ja, var så god ! Men Carnatic går i kväll klockan åtta. 
- Men det var ju så bra nyheter.

Jag köpte biljetterna och sedan tänkte jag återvända till Herr Fogg och fru Aoda med de goda nyheterna. Jag var väldigt glad av att båten skulle åka idag eftersom jag vill verkligen att Herr Fogg ska vinna vadet.

Jag och Fix gick upp till staden och precis vid en resturang frågade Fix om vi kunde ta några glas. Båten åker inte om fem timmar, så jag tänkte varför inte. Jag måste ju fira de god nyheterna och jag ska bara ta några glas i te mycket.


Vi gick in i resturang, restaurangen var lite annorlunda. Det fanns en soffa och där var det personer som låg och sov. Det kanske var normalt här i Hongkong, jag har aldrig varit här i Kina förut.

Fix beställde till oss något, jag började att dricka lite, jag ville inte dricka för mycket. Det som händer när jag dricker mycket är att jag jag blir full, det behövs bara två glas för att jag ska börja bli full. Jag drack och det gjorde Fix också. Vi pratade om allt och glasen fylldes på flera gånger. Jag började känna mig lite yr. Fix hade börjat prata om att han var en polis och att han hade fått uppdrag att fånga herr Fogg eftersom herr Fogg är en tjuv. Jag protesterade mot hans ord, jag vet att herr Fogg inte är tjuv, han är den hederligaste och finaste herre som finns , han skulle aldrig stjäla pengar.

Fix vill att jag skulle hindra herr Fogg att åka med Carnatic,eftersom han inte hade fått häktningsorden än. Jag vägrade men jag var så full att jag inte riktigt visste vad jag sa. Precis när jag tänkte gå stoppade Fix något i min mun. Jag kände direkt av pipan, jag kände att jag ville flyga, jag blev så lycklig och sedan somnade jag.


Jag reste sakta mig upp, jag kände att jag hade jätte ont i huvudet. Jag visste inte riktigt vad som hade hänt men jag visste att jag måste springa för att ta båten. Jag sprang trillade några gånger.
När jag väll var på båten kännes jag en lättnad jag började att leta efter herr Fogg och Aoda.
Jag letade och letade men hittade inte de och när jag frågade kapten sade han att det varken Aoda eller herr Fogg som var på båten.

Då började tankarna komma fram, jag hade aldrig berättat till herr Fogg och Aoda att båten skulle gå i kväll och Fix berättade ju att han var en polis och ville fånga herr Fogg. Då förstod jag att jag hade blivit lurad av Fix han drogade ner mig för att jag inte skulle berätta för herr Fogg att båten skulle åka tidigare.

Ilska började ta över, jag kände hur jag började bli varm och svettig. Jag började att slita ut mitt hår jag började sparka på båten av ilska. Näste gång jag träffar Fix kommer jag slå ner honom så att han behöver en rullstol. Efter en stud så började jag bli sur på mig själv, jag fick ångest att det var mitt fel att herr Fogg kommer förlorade vadet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar