måndag 18 januari 2016

Lurad!


NEJ! NEJ! NEJ! Jag känner mig så arg och besviken! Fix hade lurat mig. Nu fattade jag hela Fix plan. Han ville att vi skulle sitta fast här i Indien för att kunna häkta herr Fogg. Jag känner mig så dum att jag aldrig märkte att det var det han alltid vilja göra hela den här tiden! Oh Gud vilken huvud värk jag har, min kropp känns helt utmattad och svag efter att Fix hade drogat mig. Men jag hade iallafall hunnit med båten. Efter en stund då jag hade hunnit vaknat klart så gick jag ut ur rummet för att se hur det var med herr Fogg och fru Aoda. Men jag såg inte nån av dem så jag frågade kaptenen om han hade sätt dom. Men han sa att det inte fans nån dam i båten och att han inte heller kände nån herr Fogg. Då blev jag väldigt förvirrad och visste inte vad han menade. Men efter en stund kom jag på att båten hade ändrat tids resan och den skulle åka ut på kvällen men jag hade ju inte hunnit säga det till herr Fogg. Så herr Fogg och fru Aoda hade missat båten. Nu förstod jag allt men jag känner mig väldigt orolig och även lite rädd eftersom jag inte har herr Fogg med mig längre och jag hade inte direkt mycket pengar för att ta mig hem igen. Men nu får jag väl se hur det går för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar