måndag 18 januari 2016

Lurad!


Jag vet inte vad som hade hänt men jag hade ont i huvudet och jag var yr. Det ända jag kom ihåg var att vi var på båten Rangoon på väg till Hong Kong. Juste, det var då jag började komma ihåg. Hong Kong,Fix,Aoda och Fogg. Den jäveln, fix hade gjort mig full och drogat mig.

Jag var både arg och ledsen men just då kom jag på att jag skulle till båten, jag sprang allt vad jag kunde till båten och jag han precis hoppa på den men när jag kom på så ramlade jag omkull och förlorade medvetandet. När jag vaknade på morgonen var jag i en hytt. Jag gick upp och frågade en av sjömännena om vilken båt jag var på. Han sa att jag var på CARNATIC. Jag blev väldigt glad men sen när jag skulle gå och leta efter Fogg och Aoda så hittade jag inte dem. Jag trodde att Fogg spelade schack och att Aoda inte hade vaknat än.

Efter en orolig stund gick jag och frågade kaptenen om vart Fogg var någonstans, han sa att han inte kände någon Fogg och när jag frågade om Aoda så sa han att det inte fanns några kvinnor på båten. Då blev jag både rädd och orolig, jag fick ont i magen. Jag förstod ingenting först men sen kom jag ihåg att Fogg och Aoda aldrig fick veta om att båten skulle gå på kvällen. Då förstod jag varför fix hade drogat ner mig, han ville inte att jag skulle säga till Fogg att båten skulle gå på kvällen,så han skulle få vänta i Hong Kong. Då skulle häktingsordern komma fram till Hong Kong och Fogg skulle bli arresterad.

Då blev jag ännu mer arg, jag brann inuti och jag bara slet mitt hår. En sak var säker, när jag träffade den där Fix då skulle han få stryk så han aldrig skulle kunna gå igen. Men vad skulle jag göra nu tänkte jag? Jag var så arg att jag inte brydde mig. Jag gick till min hytt och försökte att inte tänka på något. Sen somnade jag. Nästa stund vaknade jag och vi var i Yokohama. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag fick bara hoppas på det bästa! Jag hade inga pengar eller mat. Jag fick sova på en soffa som jag hittade i en park. Det kunde iallafall bli värre än så här tänkte jag och somnade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar