måndag 18 januari 2016

Kvällen i Hong Kong

På kvällen när jag hade vaknat kände jag mig yr. Jag hade försökt att minnas allt som hade pågått under kvällen innan. Till slut kom jag på allt som hade hänt mig. Jag var fylld med skräck. Dessutom fick jag en stark känsla utav oro. Fix hade nämligen gjort mig berusad på cognac men också drogat mig med en opium pipa. Han hade inte rätt att göra så mot mig! Jag var väldigt förbannad på honom dels för det han hade gjort mot mig men också för att han ljög för mig. Fix var i själva verket en detektiv. Han trodde att Herr Fogg hade rånat Englands bank och att det var anledningen till att han var så rik. Jag tyckte först att det lät helt galet men det var fel! Min husbonde skulle aldrig göra något sånt! Det finns ingen chans att han skulle kunna råna banken! Fix var en lögnaktig person. Jag var besviken på mig själv för jag förstod inte hur jag kunde låtit mig själv luras av en person som han. Nu när jag visste Mr Fix's riktiga identitet ville jag berätta det så fort som möjligt till Herr Fogg och Aoda. Men de var inte här...


Vart hade Herr Fogg och Aoda tagit vägen? Jag blev obekväm så fort jag fick reda på att de inte var i min närhet. Jag har alltid känt mig trygg runt Herr Fogg och just denna känsla kändes obehaglig. Jag var i båten CARNATIC som skulle ta mig till Yokohama. Men jag insåg att Herr Fogg och Aoda inte var på denna båt. Jag visste att jag var tvungen att hitta dem, för utan Herr Fogg kunde jag inte återvända till England. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar