måndag 18 januari 2016

I Hongkong

Dagen innan allt detta hade detektiven Fix tagit med mig på en liten bar där man kunde dricka och röka opium. Jag skulle nämligen inte dricka men Mr Fix fick mig o tänka på något helt annat. Till att börja med söp han ner mig väldigt grovt, och sedan när jag var helt borta drogade han ner mig med ytterligare opiumpipa! Jag svimmade och kunde inte meddela min husbonde Mr Fogg om att båten skulle lämna hamnen på kvällen. Därefter lämnade detektiven Fix mig i den ruttna opiumhålan helt ensam.

Efter allt som har hänt till nu så känner jag mig verkligen som en idiot. Mr fix den okänsliga detektiven fick mig berusad vilket gör att jag får en stor panikångest om att jag kunde låta en människa som Mr fix göra nått sånt mot mig!

Om jag bara får tag detektiven fix lovar jag att han inte kommer kunna stå på sina ben igen! Ilskan går överstyr jag kan inte kontrollera mig själv så jag råkar välta omkull en fåtölj som finns i min svit. Efter detta utbrott försöker jag ta mig samman och jag börjar lugna ner mig men ändå inte.

Paniken reser sig bara jag börja tänka på fru Aoda och Mr Fogg, jag känner mig mycket känslosam bland annat mycket ledsen över att jag lämnat min husbonde.

Alla tankar som springer runt i mitt huvud gör att jag börjar känna mig mycket varm i kroppen, det ända jag såg var svart. Jag hade nämligen svimmat pågrund av alla känslor och för att jag var mycket förbannad. Efter några timmar vaknar jag upp på golvet i min svit märker att tiden gick och det blev kväll. Innan jag gick och la mig svor jag på att jag skulle hitta fru Aoda och min husbonde, med dem skulle jag såklart hitta den bedragaren nämligen Fix. Och jag svär på att de inte kommer sluta upp på ett bra sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar