tisdag 8 mars 2016

I en opiumhåla

Jag vakande upp i en opiumhåla, av att jag har blivit ner drogad av herr fix. När jag väl hade vaknat upp kom jag på att jag skulle säga till herr Fogg att båten åkte samma kväll och inte dagen där på. Jag var tvungen och leta efter honom, men han var försvunnen så jag var tvungen och fråga nån som jobbade där om de hade sätt herr Fogg och en vacker ung kvinna. Mitt hjärta dunkade snabbare och snabbare av taken jag fick när jag tänkte på att jag inte skulle hitta herr Fogg och Aoda. Jag andades tyngre och tyngre och det svartnade framför ögonen på mig, så jag gick ner för att hämta ett glas vatten och sedan satt jag mig på en fåtölj, drack upp vattnet och lugnande ner mig av stressen jag hade.
Sen fick jag tanken att detektiven fix var en polis och hade lurat oss alla vilket gjorde mig mycket förbannad. När jag får tag på honom så lovar jag mig själv att han kommer ångra sig grovt.


Jag ska ta båten nu till Yokohama och ja hoppas att herr Fogg också kommer dit så att vi träffas där för jag har saknat han och Aoda faktiskt. Jag har aldrig varit där så det kommer bli läskigt att vara i Japan själv när ja inte ens kan språket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar